Vragenlijst voortgangsrapportage LLO-oplossingen energie- en grondstoffentransitie (bouwsteen 2) groot project

Algemeen

  • Bent u in algemene zin tevreden met de voortgang van uw project? Zijn er belangrijke ontwikkelingen die van invloed zijn op de inhoud en/of uitvoering van uw project? Bijvoorbeeld veranderende randvoorwaarden of uitgangspunten.
  • Heeft de beoordelingscommissie u in de toekenningsbeschikking adviezen en/of verplichtingen meegegeven voor de uitvoering van uw project? Zo ja, kunt u toelichten hoe u hiermee bent omgegaan?
  • Op welke behaalde successen bent u het meest trots?
  • Bent u tegen knelpunten aangelopen bij de uitvoering van uw project? Hoe heeft u dat aangepakt, of hoe bent u van plan daarmee om te gaan de komende periode?

Impact

  • Wat is volgens uw inschatting de impact van uw project tot nu toe op de in uw aanvraag beschreven competentieknelpunten en op de energie- en grondstoffentransitie? Waaruit blijkt dit?
  • Wat hebben werkenden, werkzoekenden en/of werkgevers in uw regio of sector tot nu toe gemerkt van uw project? Waaruit blijkt dit?
  • Hoe heeft uw project tot nu toe al bijgedragen aan de leercultuur en aan LLO in uw regio of sector? Waaruit blijkt dit?

Ambities en doelstellingen

  • Ligt u op koers om de ambities en doelstellingen van uw project te realiseren? Licht dit toe.
  • Zijn er ambities en/of doelstellingen die u heeft bijgesteld of gewijzigd in vergelijking met de oorspronkelijke aanvraag? Bij ‘ja’: Kunt u dit toelichten?

Voortgang en behaalde resultaten per hoofdactiviteit

  • Bent u tevreden over de tussentijdse resultaten van uw project?
  • Hoeveel hoofdactiviteiten heeft uw project?

Beantwoord per hoofdactiviteit de volgende vragen:

  • Wat is de naam van de hoofdactiviteit?
  • Loopt deze hoofdactiviteit volgens planning? Selecteer het antwoord dat het meest van toepassing is.
  • Beschrijf de voortgang van deze hoofdactiviteit inclusief de behaalde (tussentijdse) resultaten. Wat ging er goed? Wat kan beter? U kunt in uw antwoord ook ingaan op afzonderlijke deelactiviteiten.
  • Geef voor deze hoofdactiviteit een vooruitblik naar de komende periode. Bijvoorbeeld waar de focus ligt en welke aandachtspunten er zijn.
  • Heeft u deze hoofdactiviteit na de aanvraag aangepast? Bij ‘ja’: Beschrijf welke deelactiviteiten zijn aangepast en waarom u dat heeft gedaan. Wat is het effect hiervan op de beoogde resultaten?

Samenwerking

  • Hoe verloopt de samenwerking tussen de samenwerkingspartners? In welke mate is er sprake van co-makerschap en eigenaarschap? Waaruit blijkt dit?
  • Zijn er wijzigingen geweest in de samenstelling van het samenwerkingsverband? Bij ‘ja’: Licht dit toe.

De doelgroepen bij het project betrekken

  • Hoe zijn de doelgroepen de afgelopen periode betrokken geweest bij het ontwikkelen en het testen van de LLO-oplossing? Hoe is het proces van vraagarticulatie verlopen?
  • Welke leerpunten, inzichten en kennis (lessons learned) heeft u opgedaan op het vlak van LLO en met het betrekken van de doelgroepen?

Projectgebonden risico’s

  • Zijn er risico’s opgetreden en/of gewijzigd in vergelijking met de oorspronkelijke aanvraag? Bij ‘ja’: Kunt u dit toelichten? Beschrijf ook de beheersmaatregelen die u heeft genomen en het effect daarvan.

Financiën

  • Is de realisatie van de kosten tot nu toe (nagenoeg) verlopen volgens de oorspronkelijke begroting? Bij ‘nee’: Geef per kostenpost en/of kostensoort een toelichting op de afwijkingen.
  • Heeft u betekenisvolle wijzigingen aangebracht in uw begroting? Bij ‘ja’: Geef per kostenpost en/of kostensoort een toelichting op de wijzigingen.
  • Heeft u deze begrotingswijziging(en) tussentijds gemeld bij DUS-I?
  • Hoe is de cofinanciering gerealiseerd de afgelopen periode? Ligt de realisatie van de cofinanciering op schema? Bij ‘nee’: Welke acties onderneemt u om de vereiste cofinanciering alsnog te realiseren in de nog resterende subsidieperiode?

Vul onderstaande tabel in. De financiële verantwoording vindt plaats via Model G in het jaarverslag van de penvoerder.

Oorspronkelijk begroot (volgens beschikking) Gerealiseerd Nog te realiseren (automatisch berekend)
Loonkosten
Materiaalkosten
Kosten derden
Afschrijvingskosten
Totaal
Cofinanciering (minimaal 25%)

Verduurzaming van de projectresultaten

  • Hoe heeft u de  afgelopen periode vormgegeven aan verduurzaming en verankering van de projectresultaten? Waaruit blijkt dit? Welke uitdagingen heeft u hierin nog?
  • Heeft u een businesscase ontwikkeld zodat de LLO-oplossing na de subsidieperiode minimaal kostendekkend aangeboden kan worden, of gaat u deze nog ontwikkelen? Beschrijf kort hoe deze businesscase eruit gaat zien.

Kennisdeling en publicaties

  • Hoe deelt u informatie over de behaalde resultaten van uw project en opgedane kennis? U kunt een voorbeeld van kennisdeling toevoegen door een link naar een relevante website te geven of een document te uploaden.

Verzamelen onderzoeksgegevens

  • Hoeveel en welk type partners nemen er deel aan het samenwerkingsverband van uw project?
  • Bij hoeveel werkgevers heeft u de ontwikkelvraag opgehaald met betrekking tot de energie- en grondstoffentransitie? Maak hierbij een onderscheid tussen grootbedrijven (meer dan 250 fte) en middelgrote en kleine bedrijven (minder dan 250 fte).
  • Hoeveel LLO-oplossingen ontwikkelt u met dit project?

Heeft uw project betrekking op meerdere LLO-oplossingen? Beantwoord dan per LLO-oplossing de volgende vragen.

  • Welke onderwijskundige thema’s hebben betrekking op uw LLO-oplossing?
  • Op welk onderwijsniveau is uw LLO-oplossing gericht? U kunt meerdere opties aanvinken.
  • Welke energie- en grondstoffentransitiethema’s hebben betrekking op uw LLO-oplossing?
  • Op welke branche of sector is uw LLO-oplossing gericht? U kunt meerdere opties aanvinken.
  • Selecteer het type regio waarop uw LLO-oplossing hoofdzakelijk is gericht. Geef ook een korte beschrijving van de regio, zoals de werknaam en het werkgebied.
  • Hoeveel deelnemers heeft u tot nog toe gehad aan de LLO-oplossing (aantal deelnemers werkenden en werkzoekenden in de opleidingstrajecten)?
  • Aansluitend op de vorige vraag: kunt u aangeven hoeveel van de deelnemers aan de LLO-oplossing nieuw instroomt (switcht/van beroep wisselt) in of na het doorlopen van het opleidingstraject?
  • Niet iedereen die u bereikt met uw LLO-oplossing neemt ook daadwerkelijk deel aan het opleidingstraject. Kunt u een indicatie geven hoeveel deelnemers u tot nog toe heeft gehad bij de LLO-activiteiten voorafgaand aan het opleidingstraject? Dit kan bijvoorbeeld een intakegesprek zijn om de individuele leerbehoefte te bepalen van een kandidaat, of een voorlichtingsbijeenkomst over de LLO-oplossing. Maak een onderscheid naar werkenden en werkzoekenden.
  • Hoeveel deelnemers verwacht u jaarlijks aan de LLO-oplossing na de subsidieperiode? Geef een indicatie en maak een onderscheid naar werkenden en werkzoekenden.
  • Bouwt u met deze LLO-oplossing mee aan een (boven-)regionaal co-creatielab? Zo ja, kunt u een korte beschrijving geven van het co-creatielab? Met een co-creatielab bedoelen we elke fysieke of digitale vorm van publiek-private samenwerking waarbinnen werkgevers, publieke opleiders en private opleiders samen vormgeven aan leren en ontwikkelen.