Vragenlijst voortgangsrapportage LLO-professionalisering opleiders (bouwsteen 3) groot project

Algemeen

  • Op welke behaalde successen bent u het meest trots?
  • Bent u tegen knelpunten aangelopen bij de uitvoering van uw project? Hoe heeft u dat aangepakt, of hoe bent u van plan daarmee om te gaan de komende periode?

Impact

  • Wat is de impact van uw project op de LLO-organisatie en op de uitvoering van LLO-activiteiten? Waaruit blijkt dit?
  • In welke mate is uw organisatie door dit project beter in staat vragen vanuit de doelgroepen (werkenden, werkzoekenden en werkgevers) op het vlak van LLO te bedienen? Waaruit blijkt dit?
  • Hoe draagt uw project bij aan de leercultuur en aan LLO in uw regio of sector? Waaruit blijkt dit?

Ambities en doelstellingen

  • Ligt u op koers om de ambities en doelstellingen van uw project te realiseren? Licht dit toe.
  • Zijn er ambities en/of doelstellingen die u heeft bijgesteld of gewijzigd in vergelijking met de oorspronkelijke aanvraag? Bij ‘ja’: Kunt u dit toelichten?

Voortgang en behaalde resultaten per hoofdactiviteit

  • Hoeveel hoofdactiviteiten heeft uw project?

Beantwoord per hoofdactiviteit de volgende vragen:

  • Wat is de naam van de hoofdactiviteit?
  • Loopt deze hoofdactiviteit volgens planning? Selecteer het antwoord dat het meest van toepassing is.
  • Beschrijf de voortgang van deze hoofdactiviteit inclusief de behaalde (tussentijdse) resultaten. Wat ging er goed? Wat kan beter? U kunt in uw antwoord ook ingaan op afzonderlijke deelactiviteiten.
  • Geef voor deze hoofdactiviteit een vooruitblik naar de komende periode. Bijvoorbeeld waar de focus ligt en welke aandachtspunten er zijn.
  • Heeft u deze hoofdactiviteit na de aanvraag aangepast? Bij ‘ja’: Beschrijf welke deelactiviteiten zijn aangepast en waarom u dat heeft gedaan. Wat is het effect hiervan op de beoogde resultaten?

Samenwerking

  • Voert u dit project uit binnen een samenwerkingsverband waarvoor de partners een samenwerkingsovereenkomst hebben getekend? Bij 'ja': Hoe verloopt de samenwerking tussen de samenwerkingspartners? In welke mate is er sprake van co-makerschap en eigenaarschap? Waaruit blijkt dit?
  • Zijn er wijzigingen geweest in de samenstelling van het samenwerkingsverband? Bij ‘ja’: Licht dit toe.

De doelgroepen bij het project betrekken

  • Hoe zijn de doelgroepen de afgelopen periode betrokken geweest bij het ontwikkelen en het testen van de LLO-oplossing? Indien van toepassing: Hoe is het proces van vraagarticulatie verlopen?
  • Welke leerpunten, inzichten en kennis (lessons learned) heeft u opgedaan op het vlak van LLO en met het betrekken van de doelgroepen?

Projectgebonden risico’s

  • Zijn er risico’s opgetreden en/of gewijzigd in vergelijking met de oorspronkelijke aanvraag? Bij ‘ja’: Kunt u dit toelichten? Beschrijf ook de beheersmaatregelen die u heeft genomen en het effect daarvan.

Financiën

  • Is de realisatie van de kosten tot nu toe (nagenoeg) verlopen volgens de oorspronkelijke begroting? Bij ‘nee’: Geef per kostenpost en/of kostensoort een toelichting op de afwijkingen.
  • Heeft u betekenisvolle wijzigingen aangebracht in uw begroting? Bij ‘ja’: Geef per kostenpost en/of kostensoort een toelichting op de wijzigingen.
  • Heeft u deze begrotingswijziging(en) tussentijds gemeld bij DUS-I?

Vul onderstaande tabel in. De financiële verantwoording vindt plaats via Model G in het jaarverslag van de penvoerder.

Oorspronkelijk begroot (volgens beschikking) Gerealiseerd Nog te realiseren (automatisch berekend)
Loonkosten
Materiaalkosten
Kosten derden
Afschrijvingskosten
Totaal

Verduurzaming van de projectresultaten

  • Hoe heeft u de  afgelopen periode vormgegeven aan verduurzaming en verankering van de projectresultaten? Waaruit blijkt dit? Welke uitdagingen heeft u hierin nog?

Kennisdeling en publicaties

  • Hoe deelt u informatie over de behaalde resultaten van uw project en opgedane kennis? U kunt een voorbeeld van kennisdeling toevoegen door een link naar een relevante website te geven of een document te uploaden.

Verzamelen onderzoeksgegevens

  • Voert u dit project uit binnen een samenwerkingsverband waarvoor de partners een samenwerkingsovereenkomst hebben getekend? Bij 'ja': Hoeveel en welk type partners nemen er deel aan het samenwerkingsverband van uw project?
  • Selecteer het type regio waarop uw project hoofdzaakzakelijk is gericht. Geef ook een korte beschrijving van de regio, zoals de werknaam en het werkgebied.
  • Draagt u met dit project bij aan de ontwikkeling van (nieuwe) regionale LLO-platforms, campussen of -hubs? Bij 'ja': Selecteer het type en vul het aantal in. Kunt u hiervan een korte beschrijving geven?
  • Vul het aantal onderzoekers, docenten, examenfunctionarissen en ondersteunend personeel in dat binnen uw project een pedagogisch didactische leergang heeft gevolgd op het gebied van LLO.
  • Ontwikkelt u met dit project een pedagogisch didactische leergang voor LLO-leeractiviteiten in het mbo, hbo of wo? Bij 'ja': Vul het aantal leergangen in.

Ontwikkelt u met dit project meerdere pedagogische didactische leergangen? Beantwoord dan per leergang de volgende vragen.

  • Selecteer voor de LLO-leeractiviteiten het onderwijsniveau en beschrijf kort de inhoud van de pedagogisch didactische leergang.
  • Maakt u gebruik van deels bestaand lesmateriaal voor het ontwikkelen van de pedagogisch didactische leergang? Geef een korte toelichting.
  • Deelt u de pedagogisch didactische leergang of delen daarvan met andere instellingen? Geef een korte toelichting.
  • Nemen er medewerkers van andere instellingen deel aan uw pedagogisch didactische leergang, of andersom? Geef een korte toelichting.